Stage op Curaçao

30 januari 2017 - Goor, Nederland

Bon nochi!

Welkom op mijn blog! Via deze weg zal ik mijn ervaringen gaan beschrijven en foto's plaatsen om jullie op de hoogte te houden van mijn avontuur op het zonnige eiland Curaçao.

Het is bijna zover... aanstaande zondag zal ik, samen met een klasgenoot, voor vijf maand in het vliegtuig stappen naar Curaçao om stage te gaan lopen bij de Front Office van Hotel Dolphin Suites. Dit is een hotel dat voldoet aan de wensen en behoeften van ieder persoon, in het bijzonder voor gasten met een lichamelijke beperking.

Alle benodigde documenten heb ik voor elkaar. Er moesten veel dingen geregeld worden, zoals een stagevergunning, huisvesting, autohuur, Verklaring Omtrent Gedrag, etc. Samen met twee klasgenoten zal ik gaan wonen in studentenhuis PiedraRica in Willemstad. Dit is zo'n 7 minuten rijden van mijn stage, mooi dichtbij dus! Bij dit studentenhuis zit een zwembad (altijd leuk om te vermelden) waar we na een ''vermoeiende'' (als ik mensen met Curaçao-ervaring moet geloven valt dat allemaal reuze mee en leven ze daar meer met de instelling: ''als het vandaag niet komt, komt het morgen wel..'') dag kunnen plonzen.

Een auto is op Curaçao echt een must. Samen met een klasgenoot huur ik een auto. Jawel; wij zullen gaan toeren in een Golf Type 3. Niet de nieuwste auto, maar wel een bakkie die niet inbraakgevoelig is en dat is op Curaçao wel een dingetje. Hoe vaak ik wel niet aan heb moeten horen dat het er erg crimineel is en je je gezonde verstand moet gebruiken, is niet meer op één hand te tellen. De auto nooit open laten staan, spullen niet laten slingeren.. maar hè, als je naar een grote stad als Amsterdam gaat doe je dat toch ook niet?! Het zal er ongetwijfeld wat anders aan toe gaan als hier in Nederland, maar daar zijn we voor gewaarschuwd en we hopen erop dat alles veilig en wel gaat verlopen.

Deze week zal ik mijn koffer gaan pakken. Wat een heerlijk idee om kleding te pakken voor temperaturen rond de 30 graden. Mijn winterjas kan voorlopig de kast in! (Sorry voor de mensen die ik jaloers heb gemaakt).

Aanstaande vrijdag houd ik een afscheidsborrel voor vrienden en familie. Ik vind het nogal wat hoor: die mensen 5 maand moeten missen.. Maar goed, gelukkig bestaan er dingen als FaceTime en Skype en heb ik een datum om naar uit te kijken: 19 april. Dan zullen mijn ouders en broertje voor twee weken langskomen en kunnen we gezellig samen mijn 22e verjaardag vieren op 28 april.

Ik kijk er erg naar uit en ga mijn best doen jullie via deze weg op de hoogte te houden. Voor de nieuwsgierige mensen heb ik onder dit bericht een link van de website van Dolphin Suites geplaatst, zodat jullie een beetje een beeld kunnen krijgen van mijn stageplek.

Liefs,

Lindy

Website Dolphin Suites: http://www.dolphinsuitescuracao.com/

1. Henriette ten Buuren:
    30 januari 2017
    Super Lindy,hoop dat je ervan geniet en heel veel ervaringen opdoet
    Heel veel succes en ik blijf je volgen en anders hoor ik het wel Gert Jan
    Groetjes Henriëtte
  2. Maurice essink:
    31 januari 2017
    Heel veel plezier lindy!
  3. Marleen:
    31 januari 2017
    He Lindy, wens je een ongelooflijk mooie tijd daar in het warme Curacoa.
    Hoop dat je ook een hoop mag leren.... hihi
    Vind het leuk dat je een blog bij gaat houden, zodat we je een beetje kunnen volgen.
    Nogmaals veel plezier en pas goed op jezelf( en je spullen) Haha
    X marleen
  4. Gerjo:
    11 februari 2017
    Lindy, veel suc6 daar met je stage en natuurlijk ook met de avonturen na het werken . Geniet ervan en ik blijf je volgen , ook nu vanuit een ander land
    Gr. Gerjo